2017
НЕ, СКЪПИ ШОФЬОРИ, вие едва ли ще получите ключовете на Alpina B7. В тази луксозна лимузина шефът ще предпочете лично да дава газ, вместо да се настани удобно отзад отдясно. Alpina, чието седалище е в Бухлое в Източен Алгой, облагородява BMW-та от 51 години, прави ги по-бързи, по-индивидуални и по дискретен начин и по-изискани. От 33 години Alpina е самостоятелен автомобилен производител, който разработва и произвежда моделите си в тясно сътрудничество с „баварците“. При това Alpina не произвежда състезателни автомобили за пътя, а бързи коли за дълги пътувания за ценители. Всяка година се създават около 1500 автомобила, като най-важните пазари са Германия, САЩ и Япония.
Най-новият модел и същевременно флагман в палитрата се нарича Alpina B7 Biturbo. Един нон-плюс-ултра луксозен лайнер, който напуска Бухлое само с двойно задвижване и дълго междуосие. Четири от всеки пет В7 се продават в САЩ – пазарът в Страната на неограничените възможности изисква дългата версия.
За база се използва BMW 750Li xDrive, което след фундаментални модификации се превръща в B7 Biturbo с максимална скорост 330 км/ч. В най-новата си версия 4,4-литровият агрегат развива 608 к.с. и 800 Нм въртящ момент. По-високата мощност се постига чрез два по-големи Twinscroll турбокомпресора с налягане на нагнетявания въздух 1,4 бара, оптимизирано охлаждане, както и по-големи сечения на всмукателния колектор и изпускателна система от неръждаема стомана. Серийното въздушно окачване, управлението на трансмисията и спирачната система са адаптирани към повишената мощност. Динамиката на управлението се повишава и от кованите алуминиеви джанти, които са по-леки с общо 10 килограма от конвенционалните. Филигранната визия с 20 тънки спици е запазена. Класическият дизайн на джантите заедно с великолепно некоректния в политическо отношение Deko-Set и ниският преден спойлер са ключови елементи на дизайна на Alpina. Естествено можете да поръчате автомобила и без декоративните ленти и означението на модела, но истинският фен предпочита своята Alpina в пълния й блясък. При шофиране дългото 5,25 метра и тежащо 2,1 тона В7 изненадва. Лекото, реагиращо подчертано директно управление на четирите колела позволява на водача да вярва, че управлява модел от среден клас с размерите на Серия 3.
Веднага изчезват съмненията, че облагородената Серия 7 е само тежка магистрална бегачка, която не обича завоите. Без да възхваляваме В7 като майстор на завоите, ние сме респектирани от лекотата на управлението при смяна на посоката. Това е съчетано с висок акустичен комфорт, който превръща върховата Alpina в най-първокласен автомобил за дълги пътувания. Окачването работи комфортно във всички режими и е на нивото на серийната „седмица“. Нежно полюляване в Comfort Plus, с подчертано мека задна ос – за да се постигне висок комфорт на задната седалка. За много бързи отсечки по магистралите препоръчваме спортния режим. Над 230 км/ч окачването се снижава автоматично с 20 милиметра. Въпреки разточителната си мощност двигателят на Alpina работи нежно като коприна и е много сдържан в акустично отношение. В натовареното градско движение водачът изобщо не може да предположи какъв е истинският му потенциал. Но по пустите междуградски пътища, когато двигателят може да се развърти, той надига дрезгавия си глас над 3500 оборота, без обаче да звучи непристойно. Не толкова сдържана като приятната акустика на В7 е мощната, почти брутална тяга. При старт с Launch Control голямата лимузина сякаш буквално олеква и се устремява напред. Ние измерихме 3,6 секунди при ускорението от 0 до 100 км/ч. След само 11,8 секунди вече се движите с 200 км/ч. С тези стойности В7 е на нивото на истинските суперспортни автомобили. Така че шефът няма да предаде доброволно ключовете на тази изключителна Alpina на шофьора си.
- Увеличената спирачна система се доставя от Brembo, за по-висок комфорт се монтират стоманени дискове без перфорация
- По желание в златисто или сребристо: традиционният Deko-Set е сериен при всяка Alpina
- Синята графика на километража, тапицираният с кожа Lavalina волан и логото на Alpina подсказват, че това не е обикновена Серия 7
- Така може да се пътува удобно: удълженото с 14 сантиметра междуосие увеличава пространството в задната част