Атаката на новите хотхечове

1507
2020

200, 245, 300, 310 к.с. КОЙ В ДНЕШНО врема би си помислил, че автомобилният салон в Женева щеше да се превърне в актуално спортно студио? При това говорим за цяла армада от компактни модели, а не за суперспортисти като следващото Porsche 911 Turbo. Започваме с мащаба за спортен компактен модел, Golf GTI. Това е осмото поколение от премиерата на модела през 1976 г. По онова време бяха достатъчни 110 к.с., за да бъдат разбунени духовете. Днес конете са минимум 245. Правилно. VW прави ъпгрейд на мощността на базовата версия на GTI до нивото на актуалната версия Performance, която в бъдеще ще отпадне. Както обикновено, при VW се предлагат алтернативи на класическата GTI концепция. От една страна, GTD, който в бъдеще ще бъде задвижван от разполагащ с 200 к.с. 2-литров дизелов двигател.

С 245 к.с. (сегашният GTE 204) е също толкова мощен, колкото и GTI. Но само с 1,4-литров агрегат плюс електромотор. Около 60 километра електрически пробег.

Много по-важен е принципът „Twindosing“ на почистване на отработените газове, който се грижи за това азотните оксиди да са реални не само в лабораторни условия, но и на пътя. На външен вид GTD се придържа плътно до GTI, като единствено червените шевове са отстъпили на сивите. Ако не си падате по дизела, можете да се насочите към GTE. Неговият ъпгрейд на мощността е в размер на 245 к.с., също както и при GTI. Електрическият пробег е 60 километра, а разходът на гориво – с 2 преди запетаята.

Leon като хечбек и комби. С 245 к.с. във версията Plug-in, 300 к.с. с предно задвижване – и като комби с 4х4 и 310 к.с. Кокпитът вече е изцяло дигитален, малък скоростен лост като при Golf.

Ако сега се вгледате в данните на новите Cupra Leon и Škoda Octavia RS, ще откриете много обща техника със спортния Golf. Cupra вече бе представена – като хечбек и комби. Много важен модел за дъщерната фирма на Seat– от актуалния Leon испанците са продали над 44 000 екземпляра. Новият Cupra Leon ще се появи за първи път като Plug-in с 245 к.с., като освен това ще има и бензинов вариант с 300 к.с. – в комбито (винаги с двойно задвижване) мощността му ще бъде 310 к.с. Докато Cupra се отказва от дизела на Golf GTD, новата Škoda Octavia RS ще получи всичките три моторизации на Golf. Първоначално ще бъде показана версия RS iV, а по-късно ще се появят бензинова и дизелова версия. Връщаме се към Cupra. Неговото задвижване с 310 к.с. ще се използва (в същия вид) и в новото Audi S3, като естествено хората от Инголщат ще направят собствена фина настройка на компактния си спортист. Всички изброени дотук модели обаче имат нещо общо: обновената платформа „MQB evo“ е с нов интерфейс за електронната комуникация между новите асистиращи системи, като сега ESP и настройката на окачването „си говорят“ значително по-бързо.

Renault Megane R.S. Trophy

Разбира се, водачът усеща това още в първия завой – сподели го колегата ни Андреас Май по време на първия тест на прототипа на S3. Извън големия концерн на VW също ще се появят голям брой горещи компактни модели: Renault Mégane R.S. ще получи 300 к.с. и фина шлифовка на вътрешното пространство. А Honda Civic Type R ще се появи в цели три версии: с фейслифт, като Sport Edition без голямо задно крило – и във версия с лека конструкция Limited Edition с 320 к.с. Просто спортни коли…

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин