Асистиращи системи – първо за тежката категория!


21
авг.
2018

Когато в редакцията получим поредното прессъобщение за нов модел, там неминуемо присъства тлъста доза информация за асистиращите системи. Разпознаване на пътни знаци, автоматично спиране, поддържане на лентата… и какво ли още не. Благодарение на техническите достижения и поевтиняването на датчиците и камерите в резултат на икономиите от мащаба системите за сигурност стават по-достъпни от всякога. Това е чудесно – винаги си заслужава втори чифт „очи“ да бдят за случващото се на пътя. Защо обаче лансирането на всички тези асистенти не започне ударно от сектора на тежкотоварните автомобили? Та нали те са тези, които са постоянно на пътя и с които стават най-тежките ПТП-та? В момента „загриженият“ EС изисква единствено две асистиращи системи – за аварийно спиране и за следене на лентата. Те определено са важни, но защо никой не мисли за асистентите за завиване и предупреждението за мъртвата зона? Именно те могат да спасят огромен брой колоездачи и мотоциклетисти, които камионите удрят при десен завой. Само за тази година 18 колоездачи са загубили живота си в Германия при такива маневри. Ето защо компанията Edeka  е инвестирала сумата от 600 евро на камион, за да добави система (собствена разработка) за следене на мъртвата зона на всичките си товарни автомобили. Аплодисменти, а кога лидерите на ЕС ще покажат волята да задължат производителите да поставят серийно въпросната система?

Редакторът Димитър Пешев

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >