2023
Работен 8,2 литра! Леле, майко – на това му се е казвало символ на висок статус през 70-те години. Днес обаче времената са други. Особено при актуалните цени на горивата малко хора биха имали възможност да си позволят да шофират автомобил с толкова голям двигател всеки ден. Това обаче не променя факта, че Cadillac Eldorado от 1976 е вълнуващ фрагмент от автомобилната история.
Именно екземпляр от този модел в момента е обявен за продажба в eBay. По всички личи, че автомобилът е бил поддържан много добре – и това в голяма степен оправдава цената му: 16.000 евро (ок. 32.000 лева).

Според описанието към обявата колата била в състояние „сядаш и караш“ (на немски горублянският лаф е („reinsetzen und losfahren“). Вероятно продавачът има предвид, че автомобилът бил в изрядно техническо състояние. Между другото, той дори притежава сертификат от Classic Data, според който машината била в състояние 2 – т.е. наистина добро.
Cadillac-ът бил пребоядисан в САЩ, а в Германия бил изкърпен подът. Двигателят е измит, а всички оперативни флуиди са сменени, също както и маркучите на радиатора и на спирачките. Климатикът също е обслужен. Нови са също резервоарът, бензиновата помпа и гумите. Седалките са претапицирани, а мокетът на пода е сменен.
Какво трябва да знаем преди покупка на класически Cadillac?
Като цяло, мощните американски автомобили са с по-проста техника от европейските си връстници – ето защо обикновено няма да ви трябват специализирани майстори. Рамата и каросерийните компоненти са с много големи размери – и затова по принцип издържат дълго и са доста здрави.

Както при всеки модел от САЩ, и при Cadillac трябва да разберете откъде идва конкретната кола. Защото в слънчевата Аризона шансът да попаднете на ръждив екземпляр е доста по-малък, отколкото в снежната Пенсилвания. Всички електронни компоненти следва да бъдат проверени внимателно – както при всяко друго МПС на 50+ години.
Феновете на динамичното шофиране няма да останат очаровани от този огромен „американец“. Затова е добре да планирате маневрите си отрано, а пътищата с много завои определено не са любимото нещо на кабриолета. Той ще се чувства най-добре при „круизване“ с постоянна скорост по някоя магистрала. Тогава и разходът ще остане в що-годе разумни граници, а високият въртящ момент на мегадвигателя няма да тормози предните задвижващи колела.