Антилаг система и до 280 „коня“ за новия Focus ST


18
февр.
2019

Новата генерация на Ford Focus също ще получи спортна модификация ST. През лятото на 2019 тя ще дебютира като хечбек и комби. Освен по емблемата ST върху радиаторната решетка и задницата, спортната версия ще се отличава и с други визуални промени спрямо стандартния Focus. Най-интересната от тях е специалното оформление на дифузьора, „обгърнат“ от две ауспухови тръби. Задният спойлер върху ръба на покрива е по-голям, както и въздухозаборниците на предната броня. Окачването, задвижването и спирачките са преработени, като част от техниката идва от Fiesta WRC, актуалния Mustang и суперспортния GT.

Ford ще предлага два двигателя за Focus ST: бензинов с 280 к.с., както и дизелов със 190 „коня“. Хотхечът е първият сериен модел на Ford със сериен електронен блокаж на диференциала. Новост при Focus ST са и режимите на шофиране, които променят също реакциите на окачването и на кормилното управление. За комфорта се грижат серийните седалки Recaro, окачването с нова настройка на задната ос, както и електронно регулираните амортисьори.

При Focus ST Ford си поставя за цел да комбинира комфорта с удоволствието от шофирането. За целта спортните седалки са модифицирани, така че да предлагат максимално добра странична опора и удобна позиция на седене. В останалата част на кокпита също откриваме спортни акценти: воланът е „перфориран“ и скосен отдолу, а скоростният лост e с алуминиева вложка отгоре. При новото поколение на модела аналоговите уреди за налягане на турбото, налягане на маслото и температура на маслото отпадат – и на тяхно място идва специално меню в бордовия компютър, което показва съответните параметри.

Focus SТ разполага със система за векторно разпределение на тягата, както и с три режима за шофиране – за хлъзгав терен, нормален и за спортно каране. Клиентите ще могат да избират между два двигателя. Бензиновият EcoBoost е с обем 2,3 л и 30 к.с. повече – така че вече генерира 280 к.с. и 420 Нм (досега – 360 Нм). От Ford са поставили дори и познатата от GT система „антилаг“, която задържа дросела отворен, когато водачът вдигне крака от педала на газта – за да не пада налягането на турбото при превключване. Другият мотор е 4-цилиндровият дизел с работен обем 2 л и увеличена до 190 к.с. 6-степенната ръчна трансмисия разполага с функция за подаване на междинна газ, а за дизела е достъпен 7-степенен автоматик срещу доплащане. В бъдеще ще бъде предлаган автоматик и за бензиновия ST – с „пера“ за превключване от волана.

Още по темата

Card image cap
Годзила изяжда бика

8
апр.
2016

На състезателна писта в Бахрейн тунингован Nissan Skyline се изправя срещу Lamborghini Aventador. Резултатът едва ли е бил приятен за водача на Lambo-то

Card image cap
C-класа, A4 и Серия 3 на старо: лукс на приемлива цена

4
ян.
2018

Встъпителна такса в клуба на луксозните автомобили обикновено е висока. Възможно ли е влизането в този клуб да струва около 5000 лева?

Card image cap
Нови двигатели на BMW

18
май
2016

Традиционно от BMW използват лятото на всяка година за представяне на фейслифтове и нови модели. Докато понякога промените се откриват само с лупа, през 2016 г. баварците не се си играя на дребно. За това говорят най-мощният дизелов мотор на BMW, както и новите агрегати в Серия 1 и Серия 2.

Card image cap
Докоснахме се до електрическия Borgward

23
мар.
2018

Първите екземпляри на „възродения“ Borgward ще се появят на пазара още тази пролет – и те ще бъдат бензинови. През 2019 ще се появи и електрическата модификация

Card image cap

В последния брой:

Архив >