Антилаг система и до 280 „коня“ за новия Focus ST

1802
2019

Новата генерация на Ford Focus също ще получи спортна модификация ST. През лятото на 2019 тя ще дебютира като хечбек и комби. Освен по емблемата ST върху радиаторната решетка и задницата, спортната версия ще се отличава и с други визуални промени спрямо стандартния Focus. Най-интересната от тях е специалното оформление на дифузьора, „обгърнат“ от две ауспухови тръби. Задният спойлер върху ръба на покрива е по-голям, както и въздухозаборниците на предната броня. Окачването, задвижването и спирачките са преработени, като част от техниката идва от Fiesta WRC, актуалния Mustang и суперспортния GT.

Ford ще предлага два двигателя за Focus ST: бензинов с 280 к.с., както и дизелов със 190 „коня“. Хотхечът е първият сериен модел на Ford със сериен електронен блокаж на диференциала. Новост при Focus ST са и режимите на шофиране, които променят също реакциите на окачването и на кормилното управление. За комфорта се грижат серийните седалки Recaro, окачването с нова настройка на задната ос, както и електронно регулираните амортисьори.

При Focus ST Ford си поставя за цел да комбинира комфорта с удоволствието от шофирането. За целта спортните седалки са модифицирани, така че да предлагат максимално добра странична опора и удобна позиция на седене. В останалата част на кокпита също откриваме спортни акценти: воланът е „перфориран“ и скосен отдолу, а скоростният лост e с алуминиева вложка отгоре. При новото поколение на модела аналоговите уреди за налягане на турбото, налягане на маслото и температура на маслото отпадат – и на тяхно място идва специално меню в бордовия компютър, което показва съответните параметри.

Focus SТ разполага със система за векторно разпределение на тягата, както и с три режима за шофиране – за хлъзгав терен, нормален и за спортно каране. Клиентите ще могат да избират между два двигателя. Бензиновият EcoBoost е с обем 2,3 л и 30 к.с. повече – така че вече генерира 280 к.с. и 420 Нм (досега – 360 Нм). От Ford са поставили дори и познатата от GT система „антилаг“, която задържа дросела отворен, когато водачът вдигне крака от педала на газта – за да не пада налягането на турбото при превключване. Другият мотор е 4-цилиндровият дизел с работен обем 2 л и увеличена до 190 к.с. 6-степенната ръчна трансмисия разполага с функция за подаване на междинна газ, а за дизела е достъпен 7-степенен автоматик срещу доплащане. В бъдеще ще бъде предлаган автоматик и за бензиновия ST – с „пера“ за превключване от волана.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин