Без ангренажен ремък двигателят не може да работи. Този ремък върти преди всичко разпределителния вал и се грижи всмукателните и изпускателните клапани да се отварят и затварят в точния момент. С времето обаче ремъкът започва да се напуква и има опасност да се скъса – ето защо трябва да бъде сменян периодично. В противен случай двигателят може да бъде тотално унищожен.
Кога ангренажът трябва да бъде сменен?
От конкретния модел автомобил зависи кога трябва да бъде сменен ангренажният ремък. Обикновено интервалите варират от 100 до 200 хил. километра. В упътването за употреба, както и в сервизната книжка можете да откриете интервала за вашия автомобил. Обикновено сервизите оставят в моторния отсек и бележка за датата и пробега при последната смяна на ремъка. Ремъкът трябва да бъде не по-стар от 10 години – след този период задължително ще ви трябва нов, независимо от километрите. А ако не сте сигурни, най-добре закарайте автомобила в сервиз за оглед на ремъка.
Интервалите за смяна варират при различните модели и обикновено са в интервала между 60 000 и 240 000 км. Освен километрите има и времеви период (в години), тъй като с времето ремъкът се напуква. Във всеки случай интервалите зависят и от конкретния двигател. При VW Golf VI 2.0 TDI (2010) със 140 к.с. например ремъкът трябва да бъде сменян на 210 000 км. Същото важи за Passat, Touran и компания, ако използват същия задвижващ агрегат. През последните години интервалите за смяна при някои производители се удължиха значително. Например при VW те станаха от 90 000 за 1.9 TDI (2000) до упоменатите горе 210 000 за 2.0 TDI от 2010.

Значително по-рядко, отколкото при ремъците се налага смяна на ангренажните вериги. Много производители дори изобщо не налагат тяхната смяна. Тази алтернатива от метал на ангренажния ремък обаче невинаги е безпроблемна.
Продължете на следващата страница