Анатомия на горивната помпа

Видео от Youtube показва дисекция на ключовия компонент – и разкрива защо не бива да караме с малко гориво


23
юни
2017

Тя е там, в резервоара – и е за автомобила е като лъжицата, която поднася ръка към устата на бебето. Горивната помпа е един от най-важните компоненти на колата, без които двигателят не би могъл да работи. Youtuber-ът speedcar99 прави интересна „дисекция“ на устройството, разположено в резервоара. От 6-минутното клипче бързо ще разберете защо е вредно да карате колата си „на изпарения“, т.е. със съвсем малко гориво в резервоара. Toва би било пагубно за електромотора на помпата, горивния филтър и цедката. Видето разкрива, че самият електромотор използва горивото за собственото си охлаждане. Бензинът от резервоара минава през цедка, бива „завъртян“ от ротор и изтласкан към електрическия двигател, за да охлажда медните намотки. Когато нямате гориво в резервоара, това означава, че за охлаждането ще се грижи само въздух – той обаче не може да отнема топлината ефективно като горивото и именно поради тази причина може да се получи прегряване. Освен това горивото действа и като лубрикант за помпата, предпазвайки компонентите й от износване. Друг проблем е засмукването на утайката, която остава на дъното в резервоара.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >