Американски коли-мечта: Ford Mustang


26
ян.
2019

Дори пестеливците ще намерят нещо интересно в нашата галерия от американски класики. Нека заедно направим едно пътешествие из американската автомобилна история.

По своето време Ford Mustang се счита за автомобил на младежите, които искат да живеят различно от своите богати родители. Днес го обичат и добре печелещи хора с престижни професии. Според нас (а и не само) това е парадокс.

За да се поберат големи двигатели под предния капак, Mustang от моделната година 1967 е станал по-широк с 6 см. 6,4-литровият агрегат на 390 GT Fastback е от T-Bird и разполага с максималния си въртящ момент от 579 Нм при 3200 оборота.

Във вътрешното пространство намираме тънки кресла, огромен волан и солидно количество евтина пластмаса. Това е нормално по онова време – ефектът е по-важен от качеството на изработка. Детайли като хромираните странични огледала се явяват изключение.

През 60-те години на миналия век Mustang е бунтар и тийнеджърска мечта. А днес? Дали „революционерът“ е също толкова готин, както по времето, когато актьорът Стив Макуин летеше с него по улиците на Сан Франциско.

Технически данни: V8, отпр. надлъжно, централно разположен разпределителен вал, карбуратор с низходящ поток; работен обем: 6391 куб. см; мощност: 320 к.с. при 4800 об/мин; макс. въртящ момент: 579 Нм при 3200 об/мин; задвижване/окачване: 4-степенна механична скоростна кутия (опционално: 3-степенна автоматична трансмисия), задно задвижване; …

… размер: Д/Ш/В 4665/1900/1315 мм; собствено тегло: 1540 кг; динамични характеристики/разход на гориво: 0–100 км/ч за 7,5 сек, макс. скорост 200 км/ч, разход на гориво 20 л А 95 Н/100 км; цена като нов: 3089 щатски долара (2+2 Fastback GT 390 с 4-степ. трансмисия, година на производство 1967).

Още по темата

Card image cap
Клубът на супербързите: Audi R8 V10 plus

5
авг.
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap

В последния брой:

Архив >