Произвежданият от 2011 щатски вариант на VW Passat получава за моделна година 2020 втори фейслифт. Премиерaта на обновения седан се състоя по време на изложението в Детройт (14-27 януари). Силно впечатление прави изцяло промененият екстериор на американската модификация от среден клас: отпред дизайнерите са дали на Passat голяма решетка с „преливащи“ в нея фарове и с много хром в стила на VW Atlas. Изцяло нова е предната броня – във версията R-Line с големи въздухозаборници. По С-колоната, новите извивки по ламарините и свързващите зони с броните ще забележите колко всеобхватна е модернизацията – при все че базовата платформа (не е MQB) е останалата съща както преди. Passat гордо носи надписа с името си между стоповете, директно над регистрационната табела. Освен това има значително по-фини LED-светлини, а при R-Line – броня с четири „фалшиви“ ауспуха.
Обновяването не е стигнало толкова осезаемо до интериора, макар че първоначално кокпитът прави доста приятно впечатление. При по-внимателно вглеждане обаче имаме чувството, че от VW са изпразнили складовете с части за Европа и са ги изпратили отвъд Океана. Това не е такъв проблем, но дори и Polo предлага по-модерна визия и по-качествени материали. Даже и седалките на Passat са типично американски – с мека тапицерия, но без особено добра опора. Основният плюс на модела, както и досега, е щедрото пространство. Отзад наистина има много място, а коленете ви ще се чувстват като в Skoda Superb – но по-високите пътници ще трябва да свият леко главата.
Облицовката на вратите (и на предните, и на задните) ни подсказва как е постигната ниската базова цена от около 42 000 лева. Всичко е в твърда пластмаса и с просто изпълнение. Въпреки това трябва да признаем, че на пръв поглед самата пластмаса не изглежда зле. Фокусът обаче е върху функцията – така на финала клиентите в САЩ получават много автомобил за сравнително малко пари, именно в това е чарът на американския Passat.
Продължете на следващата страница