Американска кола с 6,2-литров V8 мотор на старо?

0411
2024

В търсене на употребяван Corvette C6 с ръчни скорости: един съветник за покупка

Corvette, трябва да го изживееш, трябва да го искаш. Всеки, който не може поне малко да се идентифицира с американския начин на живот, никога няма да разбере очарованието на щатските V8. Историята зад този съвет за покупка на употребяван автомобил? Обичам американските коли и не съм карал C6 от много отдавна.

Така че започнах да търся нетунгован C6 в моя район. Не е толкова лесно, ако трябва да е Coupe с ръчни скорости. Просто автоматичната трансмисия ми е скучна, а кабриолет на никого не му трябва, все пак и покривът на Coupe-то може да се свали и да се прибере в багажника. Субективно мнение, разбира се. Затова не е чудно, че кабриолетите обикновено се предлагат с няколко хиляди по-евтино на съответните борси за употребявани автомобили.

Следващият C6 с механична трансмисия е на два часа път от дома ми. За щастие дилърът Hielscher незабавно ни кани на тест драйв. Но това, което ни очаква, ни оставя без думи. В сутерена специалистът на тема американски автомобили има една дузина Camaro, Challenger и C8 Vette, 675 McLaren, различни AMG GT, Cayman GT4 и, като акцент, Senna. Да, Сена като Аертон. С изцяло карбонова каросерия – за три милиона лева.

Corvette C6 от 2010 г.

Ние обаче се съсредоточаваме върху нашата тема: Corvette C6. Точно такъв стои в дъното на халето, в незабележимо бяло, очевидно със стандартна тапицерия. Поне докато продавачът Томас Лерер не стартира 6,2-литровия двигател. „Това звучи изненадващо зло“, чувам мислите си. И да, ауспуховата система е преоборудвана. Но е регистрирана и сто процента си заслужава добавката в цената. За бога, тази кола звучи ужасно добре! Ако имах 85 000 лв. излишни пари, щях да се замисля.

Търговецът иска 85 000 лв. за този екземпляр, който е навъртял пробег от 93 500 километра. Цените на Coupe-тата започват от под 60 000 лв. Но повечето от тях или са тунинговани, или имат шестцифрен пробег – понякога и двете. Този късен екземпляр от 2010 г. вози наистина добре. Ходова част, кормилно управление и скорости – всичко е като ново, шофьорската седалка е малко надраскана, но нищо сериозно. В салона, разбира се, има кожа с карбонова облицовка, а седалките са удобни.

Първата работа: сваляме покрива. Не защото нямаше да имам място за моите 1,96 метра. Не, просто защото фотографката няма да може да направи по-добри снимки от пилотската кабина. И да, 33-те градуса в този юлски понеделник също ви изкушават да шофирате със свален покрив. За щастие с това Coupe имаме и двете опции. Ако грее слънце, оставяме го да нагрява върху лицата ни, ако не, се наслаждаваме на 634-литровия багажник. Неговата пригодност за ежедневна употреба, съчетана със супер спортния дух, винаги е била най-големият коз на Corvette. Ускорява до 100 км/ч за 4,4 секунди и има максимална скорост от 306 км/ч. Що се отнася до окачването, винаги е удивително как C6, със своите листови ресори, може да се конкурира с модерните окачвания на европейската конкуренция. Забелязваме недостатъците само при дълги неравности.


По принцип безпроблемен и сравнително евтин

Технически, C6 се смята за здрав – около 30 процента от частите са били идентични с тези на С5 при смяната на модела. От 2006 г. се предлага много по-модерният шестстепенен автоматик, а от 2008 г. LS3 е с 6,2 литров мотор и 436 к.с. Докато платформата беше модернизирана с C5, C6 получи значително повече техника – която пък има потенциал да се повреди с годините. Задният капак с плавно затваряне или електронното отваряне на вратите са сред първите кандидати. Трансаксъл принципът на разположение на трансмисията също може да излезе скъпа повреда, ако се наложи ремонт. Балансираното разпределение на тежестта идва с цената на по-голяма поддръжка.

Предложенията за C6 започват от около 50 000 лв., с късмет можете да се сдобиете с автомобил от частно лице за под 60 000 лв. Ако искате да заложите на сигурно, потърсете нетунингована кола от реномиран търговец.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин