Корпоративни новини » Амбицията на Porsche за 2030 г.: над 80% изцяло електрически нови автомобили

Амбицията на Porsche за 2030 г.: над 80% изцяло електрически нови автомобили

2103
2022

През изминалата финансова година Porsche AG утвърждава позицията си на един от най-рентабилните автомобилни производители в света. Базираната в Щутгарт компания достига нов рекорд едновременно в приходите от продажби и в оперативната печалба. Продажбите през 2021 г. са 33,1 млрд. евро, с 4,4 млрд. евро повече от предходната година, което представлява ръст от 15% (продажби през предходната година: 28,7 млрд. евро). Оперативната печалба е 5,3 млрд. евро, надхвърляща стойността от предходната година с 1,1 млрд. евро (плюс 27%). По този начин Porsche генерира оперативна възвращаемост на продажбите от 16,0% (предходна година: 14,6%).

„Нашият положителен бизнес резултат стъпва на смели, иновативни и напредничави решения“, каза Оливър Блуме, председател на Изпълнителния борд на Porsche AG. „Нашият бранш преминава през вероятно най-голямата трансформация в своята история“, заяви Блуме. „Ние заложихме стратегически курс рано и го следваме стабилно в оперативните дейности. Този успех е екипно дело.“ ЛуцМешке, заместник-председателнаИзпълнителниябордичленнаИзпълнителниябордзафинансииИТ, вижда предпоставката за силните резултати в здравата структура на разходите в Porsche AG в допълнение към привлекателната продуктова гама: „Данните за нашия бизнес отразяват отличната способност на нашата компания да реализира печалби. Те демонстрират нашия създаващ стойност ръст и стабилността на нашия успешен бизнес модел – дори при трудни условия като недостига на полупроводници.“

Нетният паричен поток нараства с 1,5 млрд. евро до 3,7 млрд. евро през 2021 г. (предходна година: 2,2 млрд. евро). „Този индикатор представлява и внушително доказателство: Porsche е отлично позиционирана“, казва Луц Мешке. Положителното развитие е базирано и на амбициозната програма за рентабилност 2025. Тя е предназначена да поддържа печалбите устойчиви чрез иновации и бизнес модели. Мешке: „Благодарение на нашите високо мотивирани служители, програмата ни за рентабилност е пълен успех. Porsche допълнително увеличи своята ефективност и снижи прага на рентабилност. Това ни дава свобода да инвестираме в бъдещата жизнеспособност на нашата компания въпреки напрегнатата икономическа ситуация. Решително се насочваме към инвестиции в електрификация, дигитализация и устойчивост. Оптимист съм, че Porsche ще излезе от настоящата глобална криза по-силна.“

Напрегнатата глобална обстановка изисква смирение и предпазливост: „Porsche гледа на въоръжения конфликт в Украйна с голяма загриженост и тревога“, казва Оливър Блуме. „Продължаваме да се надяваме на прекратяване на военните действия и връщане към дипломацията. Безопасността и неприкосновеността на хората са от първостепенно значение.“ За да помогне на нуждаещите се в Украйна, Porsche AG е дарила общо 1 млн. евро. Работна група от експерти непрекъснато определя степента на въздействие върху бизнес дейностите на Porsche. Веригите на доставки за заводите на Porsche са засегнати, което означава, че производственият график вече не е възможен в някои случаи.

„Предстоят ни трудни месеци в икономически и политически план, но независимо от това, ние се придържаме към нашата стратегическа цел, здраво заложена от години: осигуряване на оперативна възвращаемост на продажбите от поне 15% в дългосрочен план“, подчертава главният финансов директор Луц Мешке. „Нашата работна група вече е предприела първоначални мерки за защита на нашите постъпления. По този начин искаме да гарантираме, че можем да продължим да изпълняваме високите си цели за приходи. Степента, в която ще успеем, зависи и от външни предизвикателства, върху които не можем да влияем.“ Вътрешно обаче Porsche е създала всички условия за успешен бизнес модел: „В стратегически, оперативен и финансов план Porsche е в отлична позиция. Затова гледаме напред с увереност – и приветстваме обмислянето на първично публично предлагане (IPO) на Porsche AG. Това ще позволи на Porsche да повиши своя профил и да увеличи предприемаческата си свобода. В същото време Volkswagen и Porsche биха могли да продължат да се възползват от съвместни синергии в бъдеще.“

През 2021 г. Porsche достави 301 915 автомобила на клиентите в световен мащаб. Това означава, че бройката 300 000 е премината за първи път в историята на компанията (предходна година: 272 162 доставки). Най-продаваните модели са Macan (88 362) и Cayenne (83 071). Доставките на Taycan нарастват повече от два пъти: 41 296 клиенти са получили първия изцяло електрически автомобил Porsche. Той изпреварва дори емблематичния 911, въпреки че последният също поставя нов рекорд с 38 464 броя. Оливер Блуме: „Taycan е 100% Porsche и вдъхновява всички – съществуващи и нови клиенти, експерти и специализирани медии. Ние засилваме нашата електрическа офанзива с още един модел: До средата на десетилетието искаме да предложим нашия спортен автомобил 718 със средно разположен двигател изключително в изцяло електрическа версия.“

През изминалата година почти 40% от всички нови автомобили Porsche, доставени в Европа, вече бяха поне частично електрически – т.е. plug-in хибриди или изцяло електрически модели.В допълнение Porsche обяви намерението си да стане въглеродно неутрална до 2030 г. „През 2025 г. половината от продажбите на всички нови автомобили Porsche се очаква да бъдат електрически превозни средства – т.е. изцяло електрически или plug-in хибриди“, обяви Оливър Блуме. „През 2030 г. делът на всички нови автомобили с изцяло електрическо задвижване следва да бъде над 80%.“ За да постигне тези амбициозни цели, Porsche инвестира в първокласни зарядни станции съвместно с партньорите си – и допълнително в своя собствена зарядна инфраструктура. Още мащабни инвестиции се насочват в основни технологии като системи батерии и производство на модули. В новооснованата Cellforce Group се разработват и произвеждат високопроизводителни батерийни клетки, които се очакват да бъдат готови за серийно производство до 2024 г.

През 2021 г. Porsche увеличава доставките си във всички глобални региони на продажба. Отново най-големият единичен пазар е Китай. С почти 96 000 доставки компанията отбелязва тук ръст от 8% в сравнение с 2020 г. Porsche расте бързо в Северна Америка: В Съединените щати броят на доставките нараства с впечатляващите 22% до над 70 000 броя. В Европа също се наблюдава много положително развитие. Само в Германия Porsche увеличава доставките си на нови автомобили с 9% до почти 29 000 броя.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ