2016
NEFZ беше вчера, утре идва RDE (Real Driving Emission Test). На тези значително по-строги норми за вредните емисии, ориентирани към реалното шофиране по пътищата, Mercedes иска да отговори с новия дизелов агрегат ОМ 654. 4-цилиндровият дизел е изцяло алуминиев и разполага с революционни технологии за пречистване на отработените газове като многоканална система за рециркулация на газовете, sDF-филтър за твърди частици и оксидационен катализатор, които са свързани директно към мотора. Това облекчава работата на конструкторите. Компактният агрегат ОМ 654 ще може да бъде монтиран в голям брой леки автомобили и бусове със звезда на предния капак. Първият Benz с този агрегат ще бъде Е-клас – от пролетта на 2016 г.
Различни степени на мощност
Свързващите звена между автомобила и двигателя ще бъдат унифицирани. В сравнение с предшественика си ОМ 654 ще бъде по-лек с 34 кг, по-тих и по-мощен (194 вместо 170 к.с.). Разходът ще бъде намален с около 13 процента, както и вредните емисии. Daimler планира да пусне машината в различни степени на мощността, както и да я вгражда както надлъжно, така и напречно. 4-цилиндровият мотор маркира старта на ново семейство двигатели, тъй като Mercedes вярва, че дизеловите агрегати ще продължават да бъдат важни за постигането на екологичните цели пред автомобилната индустрия.