Акустична защита за пешеходците при хибридното ванче на BMW


9
авг.
2019

Най-новите разработки в областта на технологията на акумулаторните клетки за Plug-in хибридните модели на BMW разширяват възможностите за радост от шофирането с нулеви локални емисии в града и извън него. С новото поколение батерии на BMW 225xe Актив Турър електрическият пробег на всестранния градски талант се увеличава с над 25% до 55 – 57 км. Оптимизирана е и ефективността на неговото Plug-in хибридно задвижване. Новото BMW 225xe Актив Турър, което чрез специфичното си за хибрида задвижване на четирите колела винаги ситуативно разпределя мощността на своя двигател с вътрешно горене и електромотора между всичките четири колела, има среден разход на гориво от 2,1 до 1,9 л/ 100 км, което означава понижение от над 15%. Съответстващите стойности на СО2 емисиите са понижени до 47 – 42 г/ км, средният разход на електроенергия е от 14,2 до 13,5 кВтч/ 100 100 км.

Значителното увеличение на електрическия пробег се дължи на повишения капацитет на литиево-йонната батерия на новото BMW 225xe Актив Турър. Високоволтовата батерия от най-ново поколение е с увеличен от 7,7 до 10 кВтч бруто енергиен капацитет при непроменени външни размери. Тя може да бъде захранвана с енергия от конвенционални домакински контакти със серийния кабел за зареждане. По този начин батерията може да бъде заредена напълно за около 5 часа. На BMW i Wallbox същото зареждане отнема по-малко от 3 часа и 15 мин. Буксата за зареждане е разположена под отделен капак на предния ляв страничен панел. Високоволтовата батерия е монтирана компактно под задната седалка, така че ограниченията по отношение на гъвкавостта и транспортните капацитети спрямо моделите на BMW Серия 2 Актив Турър с конвенционално задвижване са минимални. Вместимостта на багажника на новото BMW 225xe Актив Турър не е ограничена от хибридното задвижване и е 400 литра. Чрез сгъване на серийно разделената в съотношение 40 : 20 : 40 облегалка на задната седалка в зависимост от нуждите вместимостта на багажника може да бъде увеличена до 1 350 л.

Шофирането с нулеви локални емисии в града и извън него, както и неограничената пригодност за дълги пътувания се осигурява от Plug-in хибридното задвижване на новото BMW 225xe Актив Турър. То се състои от 1,5-литров трицилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo и мощност 100 кВт/136 к.с., който предава мощността си към предните колела чрез шестстепенна трансмисия Steptronic, както и електромотор с мощност 65 кВт/88 к.с., който задвижва задните колела. Максималната системна мощност на двата агрегата е 165 кВт/ 224 к.с., максималният системен въртящ момент достига 385 Нм. Благодарение на интелигентно съгласуваното взаимодействие на двата двигателя се създава специфично за хибрида задвижване на четирите колела, което оптимизира сцеплението, стабилността на пътя и пъргавината на новото BMW 225xe Актив Турър при лоши метеорологични и пътни условия. Бързите реакции на системата, идеалното разпределение на теглото между осите и особено спонтанното разгръщане на мощността на задвижващият задните колела електромотор осигуряват винаги оптимално съгласувано със ситуацията на пътя предаване на мощността. Благодарение на това се постига уникална в сегмента на BMW 225xe Актив Турър ниво на сигурност, комфорт и динамика. Хибридният модел ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,7 сек. Освен това електрическият Boost на задвижващата система осигурява допълнителни резерви от сигурност и интензивен спортен дух, например при изпреварвания по междуградските пътища. Максималната скорост на новото  BMW 225xe Актив Турър е 202 км/ч. В чисто електрически режим на движение максималната скорост е 130 км/ч.

Предвиждащото управление на енергията на задвижващата система на новото BMW 225xe Актив Турър осигурява максимална ефективност и радост от шофирането, като при управлението на режима на шофиране се ползват и данни от навигационната система, за да може при активирано водене по маршрута да се взима под внимание и профилът на трасето. Освен това чрез превключвателя на контрола на шофирането водачът може да активира не само режимите SPORT, COMFORT и ECO PRO, но и с бутона eDrive на средната конзола да влияе и на взаимодействието между двигателя с вътрешно горене и електромотора. В стандартната настройка AUTO eDRIVE системата осигурява оптимално взаимодействие на двата агрегата при всякакви ситуации на пътя. Режимът SAVE BATTERY позволява по време на движение нивото на заряд на високоволтовата батерия да бъде поддържано или повишавано, за да може капацитетът на батерията да бъде на разположение за по-късно чисто електрическо шофиране, например в градски условия. С големия си електрически пробег и ниските емисии на СО2 новото BMW 225xe Актив Турър в зависимост от оборудването се облага с понижени данъци за служебни автомобили в Германия.

Новото BMW 225xe Актив Турър серийно се оборудва с акустична защита на пешеходците (за Модел М Спорт тя вероятно ще се предлага от ноември 2019 година). При чисто електрическо шофиране и скорост между 0 и 30 км/ч чрез система от високоговорители се генерира неподражаем, създаден специално за електрифицираните модели на BMW звук, който привлича вниманието на другите участници в движението върху приближаващия се автомобил, без да понижава акустичния комфорт на пътниците. Освен това специфичното за модела серийно оборудване включва 17-инчови алуминиеви джанти, навигационна система, 2-зонова автоматична климатична инсталация и стационарно отопление. Предварителното кондициониране на интериора може да бъде активирано и дистанционно чрез смартфон с помощта на BMW Connected. Като алтернатива на серийното оборудване новото BMW 225xe Актив Турър се предлага и като Модел Advantage, Модел Sport Line,, Модел Luxury Line и модел М Спорт. Освен това предлаганите за BMW Серия 2 Актив Турър допълнителни оборудвания почти без ограничения са налични и за хибридния модел.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >