2020
Шефското място е отзад вдясно! AUTO BILD тества Mercedes S-клас именно на него
НЕКА СИ ПРЕДСТАВИМ, че Хелмут Кол не беше загубил изборите на 27-ми септември 1998 от Герхард Шрьодер и щеше да продължи да седи на задната седалка на своя тъмен S-клас Typ W 140 и да пътува през живописни места. Изведнъж отзад се приближава леко маскиран Mercedes, почти безшумно, тъй като е електрически подпомаган и човекът от задната седалка казва: „Hey, Mercedes, масажирай ме и нагласи температурата на 20 градуса на трета степен на вентилацията.“ Къде бъркам? Да, правилно, Хелмут Кол почти никога не се возеше отзад. При Mercedes се досещат, че е така, тъй като при служебните му автомобили, W 126 (1979 до 1991 г.) и W 140 като на снимката горе (1991 до 1998 г.), след по 500 000 километра пробег на автомобил тапицериите на задните седалки били почти неизносени; за сметка на това пък тапицериите на седалката до водача са прокъсани. А сега аз седя на задната седалка на Mercedes S-клас, климатикът е настроен на 20 градуса, на трета степен на вентилацията, функцията за масаж на седалката работи. Точно допреди малко си бъбрех с д-р Гудрун Шьонхер, психолог и психотерапевт. Тя работи в отдела за създаване на уютна атмосфера на Daimler, като се съветва със своите колеги, с кардиолози и хирурзи, как балансът „работа-живот“ започва още в автомобила. Тя ми разказва историята за вибриращите моторчета, които са монтирани в седалките на S-клас. Те имат задачата да масажират най-големия мускул в човешкото тяло – седалищния мускул – и заедно с приятната музика, светлинните ефекти и обогатения с кислород въздух да се грижат за атмосфера на релакс. „Наш колега бе монтирал моторчето за вибрации точно между краката – там имало място“, казва д-р Шьонхер и се усмихва. Сега естествено разположението му е на друго място – там, където трябва да бъде. А действително седя отзад вдясно, а Юрген Вайсингер, главният конструктор на S-клас, кара, а аз съм съвсем близо до баланса „работа-живот“, за чието съществуване преди това изобщо не знаех – удобни седалки, хубав въздух, тишина. От автомобилите и чорапите няма вече да се разнасят неприятни миризми, аз ще си тананикам и ще пия чаша шампанско. За това с чорапите не съм сигурен, но поне з автомобилите е сигурно. Когато премиерата на новия S-клас стане факт на 2-ри септември, тогава хората от Щутгарт ще ни кажат, че ще има Plug-in-хибрид, който ще може да изминава до 100 километра на ток. Всички дизелови и бензинови двигатели ще бъдат 6- или 8-цилиндрови, ще отговарят на норми за вредни емисии, които още не са влезли в сила. Юрген Вайсингер, на 59 години, който в края на годината излиза в пенсия, а сега е горд създател на един от най-добрите автомобили на света, ми обяснява за въздушното окачване, което се регулира по информация на камера, когато пътя става неравен.
До мен седи един младеж (отзад има Isofix), тип Хайделбергски студент, който никога не е работил и който само говори. „Не, Кевин“, казвам аз, „когато автомобилната индустрия стане държавна собственост, ще караме картонени двутактови автомобили, което е по-добре от никакви автомобили.“ Господин Вайсингер продължава да говори за лукса и за страхотната атмосфера на релакс. Новият S-клас.
ИЗВОД
Андреас Май
Позволено ли е да оцениш един автомобил с пет звезди, при положение, че не си го карал? В този случай да. Тъй като този Mercedes обединява културата на шофиране с превъзходен лукс и високи технологии. Супер-клас!
Това ни харесва и това – не
Колко е тихо! Колко е комфортно! S-клас поставя мащабите при луксозните лимузини, но за да го изживеете, трябва да сте милионер.