„Автосалон София 2019“ стартира със световна премиера


16
окт.
2019

„Автосалон София 2019“ стартира с огромен интерес от феновете и това е напълно разбираемо с оглед на изложените в „Интер Експо Център“ автомобили. Някои от тях за първи път се показват пред публика не само в България, но и в Европа, че даже и в света. Световната си премиера отбелязва Nissan Juke, който беше показан само на снимки порано тази есен. Японската марка пропусна автосалона във Франкфурт, така че именно София е мястото, където Juke може да бъде видян за първи път на живо. Моделът е разработен за пазара в Европа и трябва да продължи успехите на предшественика си, от който за 10 години бяха продадени над 1 млн. бройки. Задвижването на новия Juke става с 1,0-литров, 3-цилиндров турбо-двигател, съчетан със 6- степенна ръчна или 7-степенна автоматична трасмисия от нов за марката тип – с двоен съединител. В Nissan наблягат и на модерно оборудване, като залагат най-вече на системата за полуавтономно управление Nissan ProPILOT, както и на NissanConnect – иновативна система за информация, развлечение и навигация, с възможност за актуализация в реално време.

Премиера за България отбелязва бестселърът на Renault – компактният хечбен Clio. Това е най-успешният модел в историята на френската марка, като до момента от него са продадени 15 млн. бройки. Новата генерация идва с вертикално позициониран и най-голям в класа си информационен екран/таблет, както и с изцяло дигитално контролно табло. Моделът има напълно нов интериор, а обемът на багажника е увеличен до 391 литра.

На огромен интерес се радват и експонатите на BMW. Тук премиерата за България е на новото BMW Серия 1, което беше обявено за революционно в историята на марката, тъй като вече е с предно предаване. В „Интер Експо Център“ е изложена модификацията 120d xDrive, която се задвижва от 2,0-литров дизелов мотор с 4 цилиндъра, с мощност 190 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Благодарение на новата архитектура с предно задвижване, най-малкият баварец предлага значително повече място при почти идентични размери. Увеличението засяга най-вече пространството за пътниците на задните седалки, както и обема на багажника. Посетителите на салона се радват и на две нови модификаии, разположени на върха на гамата – М8 кабриолет и четиривратата версия на Серия 8 – Gran Coupe. Те се задвижват от наймощния сериен мотор на марката – 4,4-литров V8 двигател, който в стандартния си вариант развива 600 к.с., а във версията Competition мощността му е 625 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч за М8 отнема 3,1 секунди, като с пакет M Driver’s Package максималната скорост стига до 305 км/ч. Със сериозна мощност може да се похвали и новият Range Rover Sport SVR, който е също е сред привличащите внимание експонати на изложението. Луксозният кросоувър има 575 к.с., осигурявани от V8 двигател. Това е най-бързият Land Rover, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,9 сек. и развива максимална скорост от 280 км/ч. Редом с него е изложен и първият електрически модел на марката Jaguar. Това е кросоувърът I-Pace. Той предлага пробег от 470 км, ускорява от 0 до 100 за по-малко от 4,7 секунди и се зарежда за 40 минути от бърза зарядна станция. Сред марките, представени от „Мото Пфое“, е и Volvo, която залага на новото поколение на седана S60. Инженерите на шведския бранд го наричат „Най-добрият спортен седан в историята на Volvo“, като той идва и с хибридно задвижване.

Дебют за България отбелязва и новият компактен кросоувър на KIA – XCeed. Той се отличава от стандартния Ceed по увеличения зо 184 мм пътен просвет, както и по по-високо разположените места в салона. Обемът на багажника е 426 литра, като при свалени задни седалки той достига 1378 литра. KIA XCeed се предлага с бензинови турбомотори с обем от 1,0 до 1,6 литра, които развиват съответно от 120 до 204 к.с. Ще има и версии с 1,6-литров дизел, развиващ 115 или 136 к.с. Най-слабият бензинов агрегат се съчетава само с 6-степенна механична скоростна кутия, за останалите е предвидена и 7-степенна автоматична трансимисия с два съединителя. Другата премиера на корейците в София е на новата KIA e-Soul. Това беше първият електрически модел на компанията, а сега ще видим и неговата нова генерация. Основната промяна в случая е в батерията, чийто капацитет е увеличен до 64 кВт/ч. Това ще осигури на електромобила пробег от над 450 км, което е два пъти повече от досега. Мощността на електрическия мотор си остава 204 к.с.

Дебют за България записва и новата марка Cupra. Доскоро така се казваше спортното подразделение на SEAT, но вече под това име се подвизава нов автомобилен производител. Неговият първи модел е кросоувър, оборудван с 2,0-литров бензинов турбомотор, развиващ мощност от 300 к.с. и 7-степенна автоматична скоростна кутия. Спортният кросоувър разполага със система за задвижване на четирите колела 4Drive, като ускорява до 100 км/ч за 7,0 секунди. SEAT също показва своя най-нов модел – Tarraco. SUV-автомобилът е обоудван с 2,0- литров дизел с мощност 190 к.с., като той рабои със система за задвижване на четирите колела 4Drive, както и с автоматична скоростна кутия със 7 предавки.

Премиера за България отбелязват и в Opel. Там акцентът е на изцяло електрическата Corsa, която е първият модел на ток за германската марка. Хечбекът се задвижва от електромотор с мощност 134 к.с., а батерията му е с капацитет 50 кВт/ч. С едно зареждане електромобилът изминава до 330 км, измерени по новия цикъл WLTP. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 8,1 секунди. Редом с него e изложена стандартната версия на модела, като в София тя е в ниво на обоудване GS Line. Под капака на този автомобил е разположен 1,2- литров турбомотор с три цилиндъра, развиващ мощност от 130 к.с. С него тази Corsa вдига 100 км/ч от място за 8,7 секунди. Компанията представя официално в София и първия си плъг-ин хибрид – Grandland X PHEV. Той е оборудван с 1,6-литров бензинов двигател и два електромотора, като съвкупната мощност на задвижващата система е 300 к.с. Скорост от 100 км/ч след натискане на газта се достига след 6 секунди, а батерията с капацитет 13,2 кВт/ч позволява пробег само на ток от 51 км.

Subaru също записва премиера, като това е новото поколение Forester. То е оборудвано с най-новата задвижваща система на Subaru – e-BOXER. Тя съчетава 2,0-литров хоризонтално разположен бензинов двигател с директно впръскване с 80% нови компоненти, електрически мотор и специално разработена трансмисия Lineartronic. Системата Subaru e-BOXER контролира разпределението на мощността между бензиновия двигател и електрическия мотор в зависимост от условията на движение и предлага три режима на работа: Engine driving (Задвижване с двигателя), EV (Електрическо задвижване), Motor Assist driving (Задвижване с подпомагащ електрически мотор).

Още по темата

Card image cap
G като Genesis

9
дек.
2015

Hyundai Genesis става отделна марка. Първият модел ще бъде седанът G90. Дебютът на луксозния „кореец” ще бъде на автосалона в Детройт 2016.

Card image cap
e-tron става h-tron

11
ян.
2016

В Детройт Audi ще покаже h-tron quattro concept – следващата стъпка на автомобила с горивна клетка. SUV-ът ще ни даде информация относно Audi Q6.

Card image cap
Ето го новото BMW Z4

16
авг.
2017

Прототипът на модела ще бъде показан на конкурса за красота в Пебъл Бийч утре

Card image cap
Audi SQ7 TDI: oфанзива на иновациите

4
мар.
2016

С мощност 435 к.с. и 900 Нм въртящ момент новият SQ7 TDI е най-мощният дизелов SUV модел на пазара. Неговият модифициран 4.0 TDI двигател разполага с първия в света електрически задвижван компресор, осигуряващ на SQ7 TDI невероятна динамика и разход 7,4 л на 100 км

Card image cap

В последния брой:

Архив >