Според изискванията на изпитателния цикъл NEDC Opel Ampera-e ще изминава над 400 километра с едно зареждане. Това постижение поставя новия електрически компактен модел Opel с голяма преднина на върха в неговия пазарен сегмент. За сравнение, BMW i3, оборудван с предлаганата допълнително голяма акумулаторна батерия с 33 капацитет кВтч, е в състояние да измине само 300 километра, автономният пробег на Nissan Leaf възлиза на 250 километра, при Renault Zoe той е 240 километра, а при VW e-Golf – 190. Със своя най-малко 25 процента по-дълъг автономен пробег от най-близкия конкурент, Opel Ampera-e прави истинска революция в електрическата мобилност. Разбира се, максималният автономен пробег при всекидневна употреба се отклонява от стойностите, измерени според NEDC – както и при разхода на бензин/дизел. Независимо от това, Ampera-e е в състояние да измине над 300 километра при средностатистически условия на реална всекидневна експлоатация. Новото предложение на Opel на пазара ще отпразнува своята световна премиера в Париж.
Дългата 4,17 м Ampera-e предлага също и пространство за настаняване на петима пътници, както и багажен обем в размер на 381 литра, което е значително повече от средното при модели със сравнима външна дължина. Tози впечатляващ простор е станал възможен благодарение на интелигентното разположение на десетте акумулаторни модула. Целият комплект акумулаторни батерии е поместен в пода и запълва точно формите на каросерията, с което гарантира максимално добро оползотворяване на обемите без прахосване на пространство. Комплектът акумулаторни батерии е съставен от 288 на брой литиево-йонни клетки, а общият капацитет на разработената в сътрудничество с LG Chem система възлиза на 60 кВтч.
Максималният въртящ момент от 360 Нм е в основата на наелектризиращия темперамент на новото предложение на пазара от Opel. Моделът стартира с лекота както от място (като например на светофари), така и при движение с висока скорост на магистрала – две от най-силните страни на Opel Ampera-e. Компактният модел се ускорява за 3,2 секунди от 0 дo 50 км/ч, а междинното ускорение от 80 дo 120 км/ч се извършва с лекота само за 4.5 секунди (предварителни данни). Максималната скорост на новия модел е електронно ограничена на 150 км/ч с оглед на осигуряването на по-продължителен цялостен пробег с едно зареждане. Максималната мощност на електричското задвижване е еквивалентна на 150 кВт/204 к.с.
Революционният електромобил е в състояние да се движи плавно и почти безшумно, като при това може да зарежда своите акумулатори в движение. За целта водачът трябва просто да отнеме газта в нормалния режим на движение “Drive” – Ampera-e преминава автоматично в режим на енергийна рекуперация и оползотворява излишъка от енергия с помощта на задвижващия електромотор, който поема ролята на електрогенератор. Спирачният момент на двигателя се увеличава при преминаване в режим “Low”, с което водачът може да увеличи степента на рекуперация на енергията. Освен това, той може да избере и режима “Regen on Demand” за максимална степен на оползотворяване на енергийния излишък чрез планка в задната част на волана. В режим “Low/Regen on Demand” спирачният момент на двигателя/генератора е толкова висок, че прави ненужна употребата на спирачния педал за пълно спиране в нормални условия на движение. Благодарение на това, движението на Ampera-e може да бъде контролирано изцяло с помощта на педала на газта (т. нар. „One Pedal Driving”). Разбира се, спирачният педал ще продължи да влиза в употреба при необходимост от рязко и бързо спиране или аварийна ситуация. Първоначалните симулирани поведенчески модели на шофиране показват, че водачите ще могат да увеличат продължителността на автономния пробег с до пет процента в сравнение с режима “Drive” при използване на подхода за управление на задвижването единствено с педала на газта (“One Pedal Driving”) и съответната пълна степен на рекуперация на енергията в условия на типичен натоварен градски трафик с често тръгване и спиране.