Автомобилният колекционер Дофин: „Като навигатор на Рьорл постоянно бях плувнал в пот“

2211
2021

КОГАТО СТАВА НА 18 И ВЗЕМА ШОФЬОРСКА книжка, Фридрих-Вилхелм Дофин решава да си купи една бричка, за да я възстанови. Намира един DKW F8 за около 250 германски марки. „Автомобилът – спомня си днес 81-годишният мъж – бе по онова време интересен модел, тъй като бе задвижван от двутактов двигател и имаше фрайлауф.“ Години по-късно предприемачът започва да събира днешната си колекция от 160 автомобила и 300 мотоциклета. В шоурума на музея му в Херсбрук, близо до Нюрнберг, където колекцията може да бъде видяна, той заедно с внука си Жулиен Дофин (29) разговаря с нас за страстта си към олдтаймерите.

В музея „Dauphin Speed Event“ в Херсбрук има 160 олдтаймера. Отпред вдясно: Ferrari 275 GTS Spider, година на производство 1962. Отпред вляво: Maserati Mistral Spyder, година на производство 1970

Г-н Дофин, как продължиха нещата след DKW F8?
Фридрих-Вилхелм Дофин: „След това си купих DKW Luxus Cabrio в жълто и черно, което подарих на междувременно починалата си съпруга Елке.“
Жулиен Дофин: „Тя изобщо не беше въодушевена от DKW-то.“
Фридрих-Вилхелм Дофин: „Да, тъй като при дълги пътувания й се налагаше да спира от време на време, да развива замърсените запалителни свещи и да ги почиства със стоманена четка. Това не й харесваше, особено когато валеше и с нея бяха децата и домашните любимци.“
Жулиен Дофин: „Все пак не е навредило на брака ви.“
Фридрих-Вилхелм Дофин: „Не. По-късно й купих Fiat 500 с модерна техника, който обаче имаше дупки от корозия по пода, но на нея й бе все едно. Тя просто обичаше тази кола.“

Първият олдтаймер в колекцията: Mercedes 280 SE Cabriolet, година на производство 1971. Фридрих-Вилхелм Дофин го купува през 1996 г. Днешната му стойност е около 300 000 лева

През 1996 започвате да събирате Вашата колекция от автомобили и мотоциклети. Защо?
Фридрих-Вилхелм Дофин: „По онова време бях колекционер на исторически огнестрелни оръжия, което беше трън в очите на жена ми. Така че тя ме помоли да инвестирам в изкуство или в автомобили.“
Жулиен Дофин: „Малко по-късно се появява и виненочервеният Mercedes 280 SE Cabriolet, година на производство 1971.“
Фридрих-Вилхелм Дофин: „Правилно. Днес стойността на автомобила е 300 000 лева.“
Жулиен Дофин: „В началото не бях въодушевен от колекцията. Като дете тичах насам-натам и четях информационните табели на автомобилите, на които пишеше и конските сили. Най-бързата кола е Ferrari 365 GT/4 BB с около 300 км/ч максимална скорост.“
Фридрих-Вилхелм Дофин: „Скоростите те интересуваха още от малко дете.“
Жулиен Дофин: „Да. Имах електрически детски автомобил, на който баща ми бе сменил оригиналния акумулатор с автомобилен акумулатор, за да стане по-бърз. Всъщност трансмисията не успя да издържи дълго. Днес съм особено горд с колекцията ни.“
Фридрих-Вилхелм Дофин: „Навремето притежавах Mercedes 300 SL на Курт Юргенс, за който той бе написал в книгата си, че много го обича, защото не може в него да вози тъщата си. Продадох го и с парите си купих черен 300 SL Roadster.“

BMW 507 редом с Mercedes 300 SL с крилати врати е бил един от любимите автомобили на Елке Дофин

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин