Всичко по автомобила е физика – а понякога към нея се добавя и геометрия. Пионерите в моторизацията е трябвало да разберат много бързо, че това може да доведе до проблеми. Един от тях е свързан със завоите.
Кои са проблемите, свързани с диференциала?
По самия диференциал проблемите не са толкова честно срещани. Това, което се случва понякога, са сериозни счупвания вследствие на претоварване (например при неумели опити за дрифт), например на касетата. Проблемна е загубата на масло при автомобилите със задно задвижване, която остава незабелязана за дълго време и така недостатъчното количество масло става причина за увреждане на короната и пиньона. Когато задвижването е на предните колела, обикновено диференциалът използва маслото на скоростната кутия, където загубата на масло обикновено се забелязва по-рано и поради по-голямото количество масло не води веднага до липса на смазване.

Ремонтите са скъпи
Преди всичко, дефектните семеринги причиняват загуба на масло. Те обаче не могат да бъдат сменени без разглобяване – а в сервиза това не е евтино. Смяната на семеринг при някои модели със задно задвижване (например на BMW, Mercedes) – при смяна на семеринга към връзката с кардана се препоръчва смяна и на шайбата и затягане с предписания въртящ момент. Операцията не е за хоби-майстори – защото липсата на опит може да завърши с виещи шумове. Другият вариант е монтаж на нов диференциал, който ще струва няколко хиляди лева, разкриват от AutoPower.BG. Това се препоръчва за малко вероятния вариант за салата на всички зъбни колела, като в този случай обаче можете да намерите и читaв използван диференциал от морга.
Защо се нуждаем от диференциал?
Продължете на следващата страница