2023
АББ ще достави цялостна система за разпределение на електроенергия за два новопостроени контейнерни кораба на глобалната логистична компания Samskip Group със седалище в Ротердам, Холандия. Корабите ще бъдат сред първите в света, които ще използват водород като гориво. Финансови подробности не бяха разкрити. Поръчката бе резервирана през второто тримесечие на 2023 г.
Построени от Cochin Shipyard Ltd, най-голямото съоръжение за корабостроене и поддръжка в Индия, 135-метровите кораби трябва да бъдат доставени съответно през третото и четвъртото тримесечие на 2025 г. И двата кораба ще работят между Осло Фиорд и Ротердам, разстояние от приблизително 700 морски мили.
В допълнение към интегрирането на водородни горивни клетки, цялостният пакет на АББ включва новата компактна версия на ABB Onboard DC Grid™ система за разпределение на енергия, която ще осигури оптимално използване на енергията на борда. Корабите ще разполагат и с управлението на решението за съхранение на енергия на АББ, с водещата в индустрията технология за автоматизация, ABB Ability™ System 800xA, осигуряваща безпроблемна работа на бордовото оборудване. Използвайки системите за отдалечена диагностика ABB Ability™ Remote Diagnostic Systems, корабите ще се възползват от оптимизирана сигурност и производителност чрез 24/7 дистанционна поддръжка.
Горивните клетки превръщат химичната енергия от водорода в електричество чрез електрохимична реакция. С използването на възобновяеми източници за производство на водород, цялата верига за производство на енергия става чиста. Технологията за водородни горивни клетки се счита за едно от най-обещаващите решения в подкрепа на програмата за декарбонизация на корабоплаването, с потенциал за значително намаляване на емисиите на парникови газове и повишаване на енергийната ефективност.
Корабите на Samskip ще бъдат захранвани от 3,2 MW водородни горивни клетки всяка, с инсталирани дизелови генератори за резервно копие. Логистичната група, която има за цел да постигне нетна нула до 2040 г., предвижда, че всеки кораб ще може да избегне около 25 000 тона емисии на CO 2 годишно, когато се захранва от горивни клетки и използва зелена брегова енергия на пристанището. Въпреки че корабите поставят нови стандарти за екологични операции, от тях се очаква да се представят на същото ниво като конвенционалните кораби на Samskip.
Корабите на Samskip ще бъдат задвижвани от горивни клетки на водород с мощност от 3,2 мегавата всяка, с дизелови генератори инсталирани като резерв. Логистичната група, която цели да постигне нето нулеви емисии до 2040 г., очаква, че всеки кораб ще може да избегне около 25 000 тона CO2 емисии годишно, когато се задвижва от горивни клетки и използва зелена брегова електроенергия на пристанището на зареждане. Въпреки че корабите създават нови стандарти за екологично приятни операции, се очаква да изпълняват на същото ниво като конвенционалните кораби на Samskip.